Postaram się opisać kilka dotychczas
przeze mnie najczęściej rozpoznawanych gestów wśród kierowców. Należy jednak
pamiętać że te nieoficjalne gesty maja swoje odzwierciedlenie w taryfikatorze,
znaczy po prostu że nie wszystkie są dozwolone. O tym czy można ich używać i
kiedy, które tak które nie, zdecydujcie sami.
„awaryjne” dziękuję, lub jeżeli
jedziemy autem i widzimy auto na naszym pasie w oddali które ma włączone
awaryjne, może to oznaczać że jest korek i wyprzedzanie czy też omijanie takiego
auta nie jest bezpieczne.
Awaryjne oznaczają również przepraszam.
Awaryjne oznaczają również przepraszam.
„lewy , prawy, lewy kierunkowskaz”
albo odwrotnie, krótko pisząc kierunki włączane na przemian kilka razy, to
również dziękuje choć rzadziej stosowane,
osobiście na dziękuję wolę awaryjne jeżeli oczywiście jedziemy np. w korku a poza nim lepiej awaryjnych nie stosować gdyż oznaczają niebezpieczeństwo i auta jadące za nami np. na autostradzie mogą zacząć gwałtownie hamować
osobiście na dziękuję wolę awaryjne jeżeli oczywiście jedziemy np. w korku a poza nim lepiej awaryjnych nie stosować gdyż oznaczają niebezpieczeństwo i auta jadące za nami np. na autostradzie mogą zacząć gwałtownie hamować
Mignięcie kilkukrotne ,,długimi”, ostrzeganie przed
różnymi niebezpieczeństwami, np. wypadek, choć w praktyce tak naprawdę dość
często ostrzeganie przed kontrolą
Gadająca dłoń, oznacza że nie mamy
włączonych świateł
AM
Strefa Kulturalnej Jazdy
Mi tłumaczono:
OdpowiedzUsuń•pojedyncze miganie długimi: uwaga!/niebezpieczeństwo!/itd.
•2-krotne mignięcia długimi: kontrola
I rzeczywiście to się często sprawdza... pomijam już to, że niestety coraz rzadziej ktokolwiek miga :/
Aha, jprzypomniało mi się. Jescze jeden gest jest dość popularny i nie raz się z nim spotkałem. ehh, jakby to opisać... 'zataczanie kółek palcem wskazującym skierownym do góry' :P Chyba ma to symbolizować policyjnego koguta :D W każdym razie też oznacza kontrolę na drodze.
Usuńtak rysowanie literki O oznacza kontrole radarową :)
OdpowiedzUsuńOsobiście migam tylko wówczas, gdy ostrzegam o niebezpieczeństwie lub niespodziewanych utrudnieniach na drodze. Ostrzeganie o kontroli działa przeciwko nam samym - zatrzymanie przez policję wariata pędzącego na "podwójnym gazie" może uratować komuś życie.
OdpowiedzUsuńto wypad z drogi konfidencie!
UsuńDziękowanie awaryjnymi? Spróbuj tak podziękować chociażby u Niemców na autostradzie. Zobaczysz jak pięknie wszyscy za Tobą zaczną mocno hamować :)
OdpowiedzUsuńDziękuje się naprzemiennie kierunkami. Awaryjne oznaczają, że pojawia się niebezpieczeństwo na drodze i należy zacząć hamować. Nowsze samochody wręcz wyposażone są w system, który automatycznie włącza awaryjne przy mocniejszym hamowaniu z wyższej prędkości.
Popieram w pełnej rozciągłości - "strzał" lewo, prawo jest gestem zrozumiałym i respektowanym na drogach europejskich. Pozostaje jedynie ubolewać nad powszechnością nadużywania świateł awaryjnych przez naszych kierowców, przez co są mniej respektowane przez pozostałych uczestników ruchu, a to może kiedyś zgubić.
Usuńjeżeli jedziemy w korku to myślę że i tak 99% procent kierowców bardziej rozpoznaje awaryjne, na autostradzie zgodzę się, albo ręka albo kierunki, choć bardziej też ręka, gdyż nie które auta migają kierunkami trzy 3 razy po doknięciu i wtedy może to być niezrozumiałe
OdpowiedzUsuńDokladnie! Awaryjne jak sama nazwa wskazuje sluza do ostrzegania.
OdpowiedzUsuńDziekowac nalezy pomiganiem kierunkami, kazdy dobry kierowca o tym wie.
Własnie : Dziekujcie >> kierunkowskazami "lewo prawo lewo prawo" 90% kierowcow ze wschody tak robi Rus.Urk.Litv.
OdpowiedzUsuń