Sprawne (czyt. dobrze, dokładnie ścierające) wycieraczki to elementy naszego pojazdu, które wpływają na bezpieczeństwo podczas podróży. Dobra widoczność powinna, a nawet musi być priorytetem ze względu na obowiązujące przepisy. Wycieraczki jak wiemy przydają się podczas śniegu, deszczu, ale również podczas nocy bez opadów deszczowych jak i śniegowych kiedy to musimy komara strącić z przedniej szyby.
Jak dbać o te zawsze źle ścierająco - wkurzające wycieraczki?
Nie ma zbytnio ściśle sprecyzowanych działań, które mogłyby znacząco poprawiać stan i wydłużyć żywotność wycieraczek. Owszem, można starać się, aby ramiona wycieraczek zawsze z łatwością działały dzięki posmarowaniu zawiasów niewielką ilością oleju. Niemniej jednak największą uwagę powinno się poświęcać piórom wycieraczek, bo te najszybciej w końcu się zużywają. W upalny dzień przed ,,machnięciem” sprawdźmy czy guma nie przywarła do szyby. Jeżeli mocno przykleiła się do szyby zawsze możemy polać ją wodą i ręcznie postarać się je odczepić. Jeżeli nie przywiążemy do tego uwagi, naderwiemy pióra, a końcowy efekt nie będzie przez nas zbytnio pożądany. Jesienią i zimą również warto o nie dbać. Tak jak poprzednio woda będzie najlepszym rozwiązaniem, roztopi lód, usunie błoto i inne brudy. Przecierając pióro, konkretniej gumę wycieraczki gliceryną (dostępna bez problemu w aptece) sprawimy, że zostanie odświeżona. Pamiętajcie jednak by po wszystkim przemyć wycieraczkę wodą i najlepiej wytrzeć potem szmatką by pióro nie zostawiało smug na szybie.
Kiedy należy wymienić wycieraczkę w samochodzie?
Odpowiedź jest prosta… jak tylko się popsuje. Koszt wycieraczki nie jest duży, a znacząco ułatwia podróżowanie. Wycieraczki to podstawowy element auta, który z racji częstego używania może się szybko zużywać, psuć. Najlepiej na zakupy udać się deszczową, jesienną porą podczas której to korzystamy z nich najczęściej.
Jak dbać o te zawsze źle ścierająco - wkurzające wycieraczki?
Nie ma zbytnio ściśle sprecyzowanych działań, które mogłyby znacząco poprawiać stan i wydłużyć żywotność wycieraczek. Owszem, można starać się, aby ramiona wycieraczek zawsze z łatwością działały dzięki posmarowaniu zawiasów niewielką ilością oleju. Niemniej jednak największą uwagę powinno się poświęcać piórom wycieraczek, bo te najszybciej w końcu się zużywają. W upalny dzień przed ,,machnięciem” sprawdźmy czy guma nie przywarła do szyby. Jeżeli mocno przykleiła się do szyby zawsze możemy polać ją wodą i ręcznie postarać się je odczepić. Jeżeli nie przywiążemy do tego uwagi, naderwiemy pióra, a końcowy efekt nie będzie przez nas zbytnio pożądany. Jesienią i zimą również warto o nie dbać. Tak jak poprzednio woda będzie najlepszym rozwiązaniem, roztopi lód, usunie błoto i inne brudy. Przecierając pióro, konkretniej gumę wycieraczki gliceryną (dostępna bez problemu w aptece) sprawimy, że zostanie odświeżona. Pamiętajcie jednak by po wszystkim przemyć wycieraczkę wodą i najlepiej wytrzeć potem szmatką by pióro nie zostawiało smug na szybie.
Kiedy należy wymienić wycieraczkę w samochodzie?
Odpowiedź jest prosta… jak tylko się popsuje. Koszt wycieraczki nie jest duży, a znacząco ułatwia podróżowanie. Wycieraczki to podstawowy element auta, który z racji częstego używania może się szybko zużywać, psuć. Najlepiej na zakupy udać się deszczową, jesienną porą podczas której to korzystamy z nich najczęściej.
AM
Strefa Kulturalnej Jazdy
Wymiana filtra kabinowego to podstawa od której nalewy zacząć :)
OdpowiedzUsuńWycieraczki niby głupia i mała sprawa, ale ważne, żeby były dobrze dobrane, bo w czasie mocnego deszczu nic nie dają
OdpowiedzUsuńTo prawda o wycieraczki trzeba dbać, u siebie w golfie VI mam wycieraczki Valeo i nie wyobrażam sobie zmiany na inne. Wycieraczki świetnie sprawują się w każdych warunkach pogodowych.
OdpowiedzUsuń