Data ważności badań technicznych twojego samochodu wkrótce się kończy? W takim przypadku trzeba będzie odwiedzić stację kontroli pojazdów. Czy powinniśmy wtedy zdecydować się na podstawową czy na okręgową stację kontroli?
Ważne badania techniczne powinien posiadać każdy pojazd poruszający się po drodze. Powinny być one wykonywane w terminie wskazanym w dowodzie rejestracyjnym. W przypadku nowych aut to na początku 3 lata, potem 2 lata, a następnie musimy wykonywać je co roku.
Badania musimy wykonać także wtedy, gdy zostaniemy na nie skierowani, na przykład funkcjonariusze Policji mają zastrzeżenia do pojazdu, więc konieczne jest wtedy ponowne udanie się do stacji kontroli pojazdów.
Gdzie jednak powinniśmy się udać na badanie techniczne – do podstawowej stacji kontroli pojazdów czy do tej okręgowej? Poniżej podpowiadamy, czym różnią się te stacje pomiędzy sobą, a także kiedy powinniśmy się do nich udać.
Podstawowa stacja kontroli pojazdów
Podstawowe stacje kontroli pojazdów mogą wykonywać okresowe badania techniczne pojazdów o masie do 3,5 tony, badania przyczep do tych pojazdów oraz dodatkowe badania techniczne pojazdów do 3,5 tony. Możemy zatem udać się do stacji z autem osobowym, motocyklem, przyczepą, autem dostawczym, jeśli kończy nam się termin badań technicznych i chcemy je przedłużyć.
Okręgowa stacja kontroli pojazdów
Z kolei okręgowe stacje kontroli pojazdów wykonują badania techniczne pojazdów o większej masie, a dokładnie mogą prowadzić badania wszystkich pojazdów do i powyżej 3,5 tony – te okresowe oraz dodatkowe. Także wykonują badania techniczne samochodów po kolizjach. Okręgowe stacje wykonują też badania aut skierowanych przez organ kontroli ruchu drogowego lub starostę czy też pojazdów typu SAM.
Zatem o tym, do jakiej stacji kontroli pojazdów się udamy, decyduje głównie ciężar pojazdu, a także cel badania. Jeśli nie wiemy, jaka stacja kontroli pojazdów w Warszawie będzie potrzebna w naszym przypadku, najlepiej zadzwonić, aby upewnić się, czy udamy się do dobrego miejsca.
Ważne badania techniczne powinien posiadać każdy pojazd poruszający się po drodze. Powinny być one wykonywane w terminie wskazanym w dowodzie rejestracyjnym. W przypadku nowych aut to na początku 3 lata, potem 2 lata, a następnie musimy wykonywać je co roku.
Badania musimy wykonać także wtedy, gdy zostaniemy na nie skierowani, na przykład funkcjonariusze Policji mają zastrzeżenia do pojazdu, więc konieczne jest wtedy ponowne udanie się do stacji kontroli pojazdów.
Gdzie jednak powinniśmy się udać na badanie techniczne – do podstawowej stacji kontroli pojazdów czy do tej okręgowej? Poniżej podpowiadamy, czym różnią się te stacje pomiędzy sobą, a także kiedy powinniśmy się do nich udać.
Podstawowa stacja kontroli pojazdów
Podstawowe stacje kontroli pojazdów mogą wykonywać okresowe badania techniczne pojazdów o masie do 3,5 tony, badania przyczep do tych pojazdów oraz dodatkowe badania techniczne pojazdów do 3,5 tony. Możemy zatem udać się do stacji z autem osobowym, motocyklem, przyczepą, autem dostawczym, jeśli kończy nam się termin badań technicznych i chcemy je przedłużyć.
Okręgowa stacja kontroli pojazdów
Z kolei okręgowe stacje kontroli pojazdów wykonują badania techniczne pojazdów o większej masie, a dokładnie mogą prowadzić badania wszystkich pojazdów do i powyżej 3,5 tony – te okresowe oraz dodatkowe. Także wykonują badania techniczne samochodów po kolizjach. Okręgowe stacje wykonują też badania aut skierowanych przez organ kontroli ruchu drogowego lub starostę czy też pojazdów typu SAM.
Zatem o tym, do jakiej stacji kontroli pojazdów się udamy, decyduje głównie ciężar pojazdu, a także cel badania. Jeśli nie wiemy, jaka stacja kontroli pojazdów w Warszawie będzie potrzebna w naszym przypadku, najlepiej zadzwonić, aby upewnić się, czy udamy się do dobrego miejsca.
AM
Strefa Kulturalnej Jazdy
Strefa Kulturalnej Jazdy
No i wszystko jasne. Blog dobry dla młodych kierowców bo sporo się idzie dowiedzieć. Najważniejsze jednak robić te przeglądy legalnie, bo niekiedy to można stwierdzić, że dane auto jadące przed nami nie ma prawa tego przeglądu posiadać wręcz.
OdpowiedzUsuńNajlepiej do zaprzyjaźnionej :)
OdpowiedzUsuńDo kwestii które poruszasz warto dorzucić renomę stacji kontroli. Nie raz słyszałem o badaniach wykonanych "byle były" tzw na sztukę. Takie badanie ma dać pogląd na stan auta, czego niektórzy wciąż nie mogą pojąć :(
OdpowiedzUsuńWg mnie te badania wciąż nie są takie jak powinny. Cały proces powinien być przemyślany i skonstruowany od nowa. Może kiedyś to nastąpi i będzie mniej jeżdżących trumien na ulicach.
OdpowiedzUsuńNajlepiej z polecenia :)
OdpowiedzUsuńPrzed udaniem się gdziekolwiek warto poczytac opinie na temat stacji w internecie :)
OdpowiedzUsuńZawsze jeżdżę do zaprzyjaźnionej - nie wymyślają tylko konkretnie mówią jak jest i żeby następnym razem tego problemu nie było :-)
OdpowiedzUsuńW podstawowej stacji diagnostycznej są mniejsze wymagania prawne jeśli chodzi o warunki i sprzęt do przeglądu. Okręgowa SKP musi być dostosowana do pojazdów ciężarowych.
OdpowiedzUsuńW usa nie ma woogole przeglądów i jakoś przez to nie mają więcej wypadków .
OdpowiedzUsuńCo zmienia przegląd ?Jak wyjedziesz z przeglądu salonowym autem i nawalą Ci hamulce i tak ty za to odpowiadasz a nie diagnosta.
Jak chcesz sprawdzić hamulce to jedziesz do warsztatu i tyle ...bez względu na to kiedy przegląd Ci się kończy
Faktycznie sam wybór sprawdzonej stacji diagnostycznej jest bardzo ważny. Ja jednak ze swoim autem jakiś większych problemów nie mam i na dobrą sprawę nie muszę się niczego obawiać na przeglądzie.
OdpowiedzUsuńWitam, ciekawa strona https://warsztat-samochodowy-warszawa-24h.pl/ Mobilny warsztat też, pozdrawiam
OdpowiedzUsuńJeżeli komuś nie szkoda czasu, to warto wybrać się do okręgowej stacji pojazdów. Zrobią dokładny przegląd, sprawdzą żywotność części itp. Będziemy mieli z głowy. Jeżeli ktoś niestety ma opcję tylko podstawowej kontroli, to polecam stronkę https://maxi-service.pl/naprawy/rzeszow/ gdzie znajdziecie sobie serwisy napraw i nie tylko w chyba każdym mieście.
OdpowiedzUsuń