Kamera samochodowa to niezwykle użyteczny gadżet każdego kierowcy. Lepiej mieć swoją ,,czarną skrzynkę" i oby się nigdy nie przydała niż jej nie mieć a żeby choć raz była potrzebna. Wideorejestrator zdecydowanie ułatwia dochodzenie swoich roszczeń od pozostałych kierowców. Warto więc zadbać aby był jak najlepszej jakości. Vantrue to marka kamer samochodowych premium, gdzie jakość zdecydowanie przewyższa cenę.

23 września 2018

Test Hyundai KONA 1.6 T-GDI 7DCT 4WD - konkretny crossover

Hyundai dość mocno zaatakował konkurencję między segmentem B a crossoverami. Z jednej strony auto nie wygląda na olbrzyma bowiem długość to zaledwie 4.2metra. Jest za to nieco podwyższony, a prześwit 17cm gwarantuje brak stresu na wysokich krawężnikach czy innych zaśnieżonych drogach.

Wygląd zewnętrzny tego niewielkiego pojazdu to bez wątpienia jedna z najmocniejszych jego cech. Niby masywny, niby napompowany, ale jednocześnie zadziorny i nowoczesny. Bez wątpienia należą się dla marki Hyundai brawa za wygląd - przynajmniej ja klaszcze, bo auto dokładnie wjeżdża w mój gust.

Zazwyczaj gdy piszę o wyglądzie auta to z reguły padają słowa w stylu najbrzydsza strona to... najładniejsza strona to... W przypadku Kona śmiało stwierdzam, że nie mam tutaj  najładniejszej i najbrzydszej strony. Wszystkie są naprawdę ładne. Jak nie spojrzeć, czy na wprost, czy z boku, z tyłu, z profilu i ukosa to auto wygląda zacnie.
Zawsze największą rolę poza bryłą odgrywają koła i kolor nadwozia. Może gdyby był inny np. szary, czarny to by się tak nie wyróżniał, a wszystkie detale i smaczki stylistyczne by po prostu zniknęły. Podsumowując wygląd - auto mocno się wyróżnia na ulicy i przyciąga uwagę jak niebieski kosmita.
Otwieram drzwi zajmuje miejscę i wcale nie chce mi się wychodzić. W środku wszystko wygląda równie dobrze jak z zewnątrz. Mimo niewielkich rozmiarów pojazdu nie brakuje przestrzeni dla kierowcy a posiadam 185cm wzrostu. 
Wygląd to nie wszystko - nie inaczej jest w przypadku Kona. Poza tym, że wszystko dobrze wygląda to jest jeszcze po prostu wygodnie. Fotele w połączeniu z zawieszeniem, które bardzo dzielnie wybiera wszelakie nierówności sprawiają, że nawet kilkuset kilometrowe trasy nie robią na kierowcy czy jego pasażerach większego wrażenia. Nic nie uciska, nic nie uwiera, czyli brak zastrzeżeń
Jeśli chodzi o ergonomię to ta w Kona może być wzorcem dla konkurencji. Wszystko co trzeba jest dostępne w bardzo intuicyjny sposób. Po kilku chwilach wiemy gdzie mamy szukać wszystkiego. System multimedialny działał bez zarzutów - bez zacięć i niepotrzebnych errorów.
Faktura oraz jakość wykończenia wnętrza także pochodzą z tego samego, wysokiego przedziału co ogólny design. Ciemne wnętrze zostało ożywione ładnie wkomponowanymi wstawkami w kolorze limonki. Bardziej by tutaj pasował kolor nadwozia, ale to rzecz gustu. Niby takie detale, a z pewnością ucieszą niejednego.

Wyposażenie - obfite jak w każdej testówce. Wprawdzie w tak niewielkim aucie na próżno szukać na liście dodatków dwustrefowej klimatyzacji bo to nie miałoby sensu. Na szczęście Hyundai skupił się tylko na tym co niezbędne. Skórzana tapicerka, podgrzewane i wentylowane fotele także elektrycznie regulowane, ogrzewana kierownica, pakiet wszelakiej maści asystentów dbających o nasze bezpieczeństwo, nawigacja, kamera cofania i na końcu - przyzwoity system audio pod którym podpisuje się amerykańska firma KRELL. Zapomniałbym jeszcze o ekranie HUD, gdzie wyświetlane są te najważniejsza informacje. Opcja HUD przydaje się zwłaszcza podczas jazdy nocą, kiedy nie musimy odrywać oczu od drogi a na przedniej szybie mamy to co w zupełności wystarczy do tego aby nie zapłacić mandatu czyt. jechać bezpiecznie. Sami przyznacie, że bardzo obfita lista jak na ten segment pośrodku choć bardziej Kona plasuje się w literkę B.

Z tyłu pasażerowie nie powinni narzekać na niewygodę. Auto idealnie sprawdzi się jako  wozidło 4 osobowej rodziny. Standardowo z tyłu dzieciaki a z przodu dorośli - wówczas nie ma mowy o jakiejkolwiek niewygodzie. Tylna kanapa w miarę wyprofilowana, a więc nie ma efektu ślizgania się na zakrętach jak to czasem bywa u konkurencji.
Wspomniałem, że Kona to rodzinne wozidło. Z pewnością będzie jeżeli nie będziemy musieli zabierać na wakacje gigantycznych wózków dziecięcych. 
Pojemność bagażnika to 346litrów. Niby kufer jest w miarę szeroki, ale płaski i także krótki. Brak pasażerów z tyłu może uratować niewielką powierzchnię bagażnika. Wystarczy złożyć oparcia i otrzymujemy 1143 litry pojemności. Nie można mieć wszystkiego, ale mnie taka a nie inna pojemność nie przeszkadzała zbytnio a zrobiłem w 4 osoby naprawdę sporo, bo ponad 1000km niebieską Koną.
Pod maską kosmity znajdziemy prawie 180KM (dokładnie 177). W połączeniu z dwusprzęgłowym automatem i napędem 4x4 robi wrażenie. Na pokładzie do dyspozycji mamy także przycisk ,,SPORT", którego zadaniem nie jest tylko głośniejsza praca silnika, ale przede wszystkim sprawia on iż auto w tym trybie jest naprawdę dynamiczne. Ponadto moment obrotowy 265Nm sprawia, że upragnioną stówkę widzimy dokładnie po odliczeniu 7,9s - nieźle. Tyle radości dostarcza czterocylindrowy silnik benzynowy 1.6 ukryty pod niewielką maską. 50litrowy zbiornik paliwa przy średnim spalaniu okolic 9l/100km podczas dynamicznej jazdy pozwoli na wystarczający zasięg. Będąc przy sercu nowego Hyundai`ja można się przyczepić, tak na siłę może do nieco głośnej pracy silnika. Z drugiej strony jest spora moc, konkretne osiągi, a Kona to nie luksusowa limuzyna za kilkaset tysięcy złotych.
Prowadzenie Kona to sama przyjemność. Układ jezdny mocno przewidywalny, a duża moc sprawia, że możemy jeśli chcemy, bo jest czym ale nie musimy ,,wariować" niepotrzebnie. Dobrze się spisuje spod świateł, ale także na ostrych zakrętach, gdzie nie wychyla się niepotrzebnie.
Jeżeli chcemy aby Kona rodem ze zdjęć, z identycznym wyposażeniem na stałe zaparkowała w naszym garażu to musimy wydać nieco ponad sto tysięcy złotych.
Czy jest tani? Zdecydowanie nie. Czy jest warty swoich pieniędzy? Wszystko zależy od naszych upodobań. Jeżeli chcemy mieć coś ładnego co wygląda niepozornie, jest bardzo dynamiczne, względnie mało pali, a poza tym ma sporo bajerów i dodatków umilających życie kierowcy i jego pasażerów to TAK. Nie każdy ma jednak duże wymagania i sporą ilość pieniędzy. Mimo wszystko uważam, że mocno namiesza nie tylko wśród swojego segmentu ale także może nawet zmienić zdanie podczas gdy ktoś szuka zupełnie czegoś innego.

Plusy
design wewnętrzny i zwłaszcza zewnętrzny 
bogate wyposażenie 
napęd 4x4 
skrzynia biegów 
osiągi połączone z racjonalnym zużyciem paliwa 

Minusy
wysoka cena choć to pojęcie względne 
niewielki bagażnik ale to zależy od naszego zapotrzebowania 
nieco głośny ale i tu można to wytłumaczyć sporym stadem rozbrykanych koni pod maską
Ważniejsze dane techniczne Hyundai Kona 

Silnik 1.6 benzyna 4 cylindry 177KM 265Nm
Średnie zużycie paliwa okolice 9l/100km
Skrzynia biegów automatyczna, siedmiobiegowa 
Bagażnik 361-1143l 
Zbiornik paliwa 50l
Wymiary dł./szer./wys. 4165/1800/1565 mm 
Prześwit 17cm 
Przyspieszenie 0-100km/h 7,9s 
Cena wersji podstawowej (1.0 T-GDI) 65 990 zł 
Najtańszy z silnikiem 1.6 T-GDi 7DCT 4WD (177 KM) 92 200zł  (wyposażenie COMFORT)
Cena egzemplarza rodem ze zdjęć ok 120 tys. zł


Galeria zdjęć Hyundai Kona




AM
Strefa Kulturalnej Jazdy

8 komentarzy:

  1. Wnętrze dość ciekawe, fajny jest ogólnie, osiągów może nie ma super ale to taka bardziej terenowa wersja, sprawdzał ktoś to właśnie pod względem terenowym jak sobie radzi z górkami i pagórkami to jest ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie zapowiada się ten model, powiem szczerze że Hyundai na 2019 rok przygotował naprawdę ciekawą ofertę i dużo ludzi na pewno zdecyduje się na tą markę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajne autko! Podoba mi się, wygląda bardzo atrakcyjnie. Do tego ten boski kolor! Szkoda że wszystkie auta zawsze są puszczane w podstawowych kolorach a takie niebieskie są rzadko spotykane.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda całkiem dobrze, ale czy jest wart swojej ceny? Bo 120 tyś za takie wyposażenie to chyba trochę dużo, chyba że mi się wydaje. Nie mniej jednak autko to ciekawa propozycja.

    OdpowiedzUsuń
  5. Damianie, wyposażenie nie jest takie złe. Moim zdaniem wystarczające do komfortowej jazdy czy nawet podróżowania. Zresztą nie każdy potrzebuje wyposażenia rodem z maybacha.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim zdaniem świetna propozycja od Hyundaia, ale cena mogłaby być lepsza.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa recenzja! Również podoba mi się ten samochód - zwłaszcza w tym kolorze. Niesamowite jaką pozytywną drogę przeszedł ten producent, i jakie w tym momencie produkuje wartościowe samochody :)
    Pozdrawiam,
    Adam

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy7/4/19 10:56

    jeżdżę nim spokojnie ...na ile to możliwe i spala 8,2 l/100km

    OdpowiedzUsuń

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Wpis szukaną frazę, następnie kliknij lupkę lub wciśnij enter

Kasyno z darmowymi spinami zawsze przyciągały nowych graczy, gracze otrzymują free spins za rejestrację lub jako ekskluzywny bonus od www.casino-online24.pl. Graj w kasyna bez weryfikacji online w www.bet-kasyno.info. Blog motoryzacyjny 2021 - kultura na drodze to priorytet.