fot. gov.pl
W swoim podstawowym założeniu obsługa zgłoszenia alarmowego polega na przyjęciu informacji oraz przekazaniu jej w zestandaryzowanej formie wraz z informacjami towarzyszącymi za pomocą systemu informatycznego w celu podjęcia działań adekwatnych do sytuacji przez właściwe służby: Policji, Państwowej Straży Pożarnej, zespołów Państwowego Ratownictwa Medycznego lub inne podmioty czy służby pomocnicze np. Straż Miejska, GOPR, TOPR, pogotowia energetyczne, gazowe wodociągowe itd. - informuje Policja
Numer 112 to:
- 17 Centrów Powiadamiania Ratunkowego
- 1365 Operatorów Numerów Alarmowych
- 22 mln Zgłoszeń odebranych w 2019 roku (2mln więcej niż 2018 roku)
- 11sekund - średni czas oczekiwania na odebranie połączenia
Co ciekawe wybranie numeru 112 nie wymaga wcale odblokowania klawiatury telefonu komórkowego. Poza tym w niektórych państwach numer 112 można także wybrać, gdy w telefonie nie ma żadnej karty sim.
W 2018 roku operatorzy 112 przyjęli aż 20mln zgłoszeń. Niestety 40% czyli niemalże połowa to zgłoszenia fałszywe, nie wymagające interwencji. Pamiętajcie, że 112 to nie telefon po pizze czy darmową taxi.
W 2019 roku, w województwie kujawsko-pomorskim było aż 70% fałszywych i anulowanych zgłoszeń na nr 112.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji uruchomiło 24-01-2020 aplikację mobilną Alarm112 do wysyłania zgłoszeń alarmowych do Centrum Powiadamiana Ratunkowego. Aplikacja mobilna Alarm112 dostępna jest dla dwóch systemów operacyjnych Android i iOS.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji uruchomiło 24-01-2020 aplikację mobilną Alarm112 do wysyłania zgłoszeń alarmowych do Centrum Powiadamiana Ratunkowego. Aplikacja mobilna Alarm112 dostępna jest dla dwóch systemów operacyjnych Android i iOS.
Niesamowicie wartościowy wpis. Super
OdpowiedzUsuńTen wpis jest bardzo interesujący
OdpowiedzUsuń