fot. GDDKiA
Wyniki audytu GDDKiA pokazują, że niestety, ale azyle bezpieczeństwa dla pieszych jakim są ,,zebry" wymagają przebudowy. I to w większości.
- W pierwszym etapie audytu skontrolowano 682 przejść dla pieszych na drogach krajowych
- Audyt został rozpoczęty w 2019 roku i zaplanowany jest na dwa lata
Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego jest głównym celem działań prowadzonych przez GDDKiA na sieci dróg krajowych. Zdajemy sobie sprawę, że wciąż dochodzi do zbyt dużej liczby wypadków z udziałem pieszych na wyznaczonych przejściach. W 2018 roku, na drogach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, wypadki z udziałem pieszych stanowiły 14 proc. wszystkich wypadków. Co więcej, piesi, którzy zginęli w wypadku drogowym, stanowili aż 25,8 proc. wszystkich zabitych. Chcemy zmniejszyć te liczby, a celem jest „zero” ofiar śmiertelnych. - informuje w swoim komunikacie GDDKiA
Audytorzy zwracali szczególną uwagę na prawidłową lokalizację i geometrię przejścia, warunki widoczności na przejściu dla pieszych w dzień i w nocy, stan i prawidłowość oznakowania pionowego i poziomego, stan nawierzchni przejścia i przed przejściem, możliwość dojścia do przejść i stan miejsc oczekiwania pieszego na przejście, prawidłowość odwodnienia obszaru przejścia, prawidłowość oświetlenia samego przejścia, jak również miejsc oczekiwania pieszego na przejście przez drogę oraz odcinków dojazdowych do przejścia dla pieszych.
Najczęściej występującym zastrzeżeniem był brak lub niewystarczające udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących (płytki naprowadzające) - dotyczy to 70% sprawdzonych przejść. 22% skontrolowanych przejść dla pieszych wymaga zastosowania rozwiązań ograniczających prędkość pojazdów
Nasi audytorzy w przypadku 13 przejść zlokalizowanych w miejscach niebezpiecznych, o ograniczonej widoczności, gdzie kierowcy rozwijają duże prędkości, zaproponowali, w zależności od sytuacji jako rozwiązanie zalecane lub alternatywne, likwidację tych przejść. Na tych przejściach często jest znikomy ruch pieszy. - informuje GDDKiA, czyli jak niebezpiecznie to zlikwidować.
Więcej informacji na stronie GDDKiA - link tutaj.
Pamiętajcie o tym, że infrastruktura to jedno, ale od zachowania zarówno samych pieszych jak i kierowców zależy jeszcze więcej. Nie bądź cham, wrzuć na luz!
Na koniec prawdziwe kombo. Bez sygnalizacji 4 pasy ruchu, jezdnia dwukierunkowa.
Poniżej kilka niebezpiecznych przejść dla pieszych w samej stolicy znalezionych na szybko w google maps.
Na koniec prawdziwe kombo. Bez sygnalizacji 4 pasy ruchu, jezdnia dwukierunkowa.
Prześlij komentarz