Sama konstrukcja samochodu jest dla większości osób czarną magią, ale wszyscy zdają sobie sprawę, że należy zadbać o jego poprawne działanie, wymianę płynów eksploatacyjnych czy też tych elementów, które naturalnie tracą swoje właściwości. W całej konstrukcji auta jest ich bardzo dużo i większości z nich nawet nie dostrzegamy, ale to właśnie od nich zależne jest to, czy wyjedziemy z garażu i czy dojedziemy do pracy lub na wakacjach. Dlatego właśnie podczas przeglądów sprawdzane są chociażby filtry paliwa, które odpowiadają za tym, by paliwo miało odpowiednią jakość oraz by było pozbawione zanieczyszczeń.
- Jakie są filtry paliwa?
- Kiedy zmienia się filtr paliwa?
- Gdy filtr się zapycha?
Jakie są filtry paliwa?
Filtr paliwa https://www.eurorepar.com/PL-pl/p/1780/Nasza-gama/Filtry/Filtry-paliwa-benzyna jest jednym z podstawowych elementów całego układu. Zazwyczaj przypomina metalową puszkę, które końce są połączone z przewodami. W przypadku, gdy paliwem zasilającym filtr paliwa benzyna jest, umieszcza się go przy zbiorniku. Przede wszystkim będzie zatrzymywał cząstki stałe takie jak na przykład brud, pyły i kurz. Inne filtry stosowane są przy silnikach dieslowych. W tym wypadku nie będziemy mówić tylko o redukcji zanieczyszczeń, ale również wody i dlatego właśnie montuje się je inaczej i w innym miejscu.
Kiedy zmienia się filtr paliwa?
Warto pamiętać o tym, że filtr paliwa zużywa się naturalnie i należy go regularnie wymieniać, bo od tego właśnie w dużej mierze zależeć będzie również poprawne działanie całego układu. W niektórych autach można zrobić to samodzielnie, ale bez problemu pomoże nam również mechanik, który dokonuje standardowych przeglądów. Najlepiej pilnować zalecanej przez producenta częstotliwości wymieniania filtra paliwa. Jest to jedna z tych części samochodu, która się zużywa, a z czasem spada jej efektywność. Co za tym idzie, wpływa to również na działanie całego układu paliwowego. Bardzo ciężko jest również zauważyć, gdy filtr przestaje działać prawidłowo. W efekcie, gdy część jest już mocno zużyta można mieć problem na przykład z odpaleniem auta. Poza tym zwiększa się zużycie paliwa.
Gdy filtr się zapycha?
Niewymieniany regularnie filtr paliwa nie będzie zatrzymywać zanieczyszczeń i w efekcie się zapcha. Jest to oczywiście jego naturalna funkcja, ponieważ to tu gromadzą się kurz, brud czy osad. Problem pojawia się wówczas, gdy ta część nie jest regularnie wymieniana. Wówczas rzutuje na pracę silnika i całego układu paliwowego. Przede wszystkim sygnałem, że filtr jest zapchany i wymaga wymiany jest spadek wydolności silnika, a także zmiana jego pracy. Może się nawet zdarzyć, że auta nie da się odpalić lub będzie gasło w czasie jazdy. Poza tym można poczuć nieprzyjemny zapach oleju, a rurze wydechowej pojawiają się wycieki lub gęsty dym. Auto zaczyna spalać więcej paliwa, ale nie uzyskuje już takiej mocy jak wcześniej, co będzie szczególnie widoczne w czasie manewrów wyprzedzania. W tej sytuacji niesprawnie działające auto może przysporzyć nam problemów.
Zapchany filtr paliwa sprawia, że dostęp benzyny do silnika jest utrudniony. Może to narażać nas nie tylko na problemy z odpalaniem, ale także na uszkodzenia serca auta. To szczególnie istotne w samochodach wyposażonych w silniki diesla. Tu przy spadku temperatury na początku zimy mogą pojawić się problemy z odpalaniem, jeśli w bakach znajduje się jeszcze letnie paliwo. Dlatego też dedykowane filtry wyposażone są w odstojnik, który zabezpiecza przed przedostawaniem się wody do układu wtryskowego. Gdy jest jej za dużo, część przy niskich temperaturach może po prostu zamarznąć.
Prześlij komentarz