Oględziny auta to obowiązkowy punkt przy zakupie samochodu. Historie z życia wzięte pokazują, że nie tylko zakup używanego auta wiąże się z ryzykiem, ale nawet odbierając teoretycznie nowe auto z salonu nie zaszkodzi upewnić się co do jego dłuższej lub krótszej historii. Nie od dziś wiadomo, że najlepsza kontrola najlepszą formą zaufania.
Sprzedający bardzo często chcą zatuszować powypadkową historię swojego pojazdu ze względów ekonomicznych. Na szczęście wymyślono mierniki grubości lakieru.
Co znajdziemy w zestawie?
- Miernik grubości lakieru Blue Technology P-13-S-AL
- Instrukcję obsługi w języku polskim (miernik to polski produkt, made in poland)
- 2 baterie
- 2 płytki kalibracyjne
- Ochronne etui
- Pomiar na stali, stali ocynkowanej i aluminium;
- Automatyczne wykrywanie rodzaju stali;
- Sonda kulkowa;
- Zakres pomiarowy: od 0 do 5000 µm dla stali, od 0 do 2000 dla aluminium;
- Rozdzielczość pomiaru: 1 µm w zakresie do 500 µm, 10 µm w zakresie do 2000 µm i 100 µm w zakresie do 5000 µm;
- Trzy kolory podświetlenia wyświetlacza sygnalizujące pomiar;
- Wbudowana latarka LED;
- Szesnaście trybów pracy;
- Zasilanie: 2 x 1,5V;
- Czas pracy do 50 godzin.
Urządzenie MADE IN POLAND. Po materiał użytych do wykończenia sprzętu widać, że powinno znieść wiele, także w trudnych warsztatowych warunkach.
Pomiaru dokonujemy za pomocą sondy kulkowej - znajduje się ona na 80 cm przewodzie. Takie rozwiązanie wiele ułatwia, zwłaszcza, kiedy chcemy sprawdzić lakier w trudno dostępnych miejscach.
Pod czytelnym wyświetlaczem umieszczono tylko 3 przyciski. Pierwszy to tzw. on/off urządzenia. Drugi przycisk z literką ,,F" daje nam możliwość wyboru rozdzielczości pomiaru, ustawienia podświetlenia, dźwięku czy też funkcjo HOLD. ,,Proste" urządzenia posiada aż 16 trybów pracy.
Ostatni przycisk ,,żarówka" włącza diodę LED, która umiejscowiona jest na tyle obudowy.
Dlaczego sonda kulkowa to najlepsze rozwiązanie? Sprawdzić maskę, dach czy drzwi to żaden problem dla wielu mierników. Wyzwaniem okazuje się zmierzenie grubości lakieru na progach, słupkach i innych zakamarkach z dużą ilością krzywizn czy innych załamań - za pomocą płaskiej sondy nic tutaj nie zdziałamy.
Blue Technology P-13-S-AL po przyłożeniu sondy do badanej powierzchni sam wykryje rodzaj stali. Stal sygnalizowana jest symbolem FE, a aluminium symbolem AL.
Zupełnie jak na skrzyżowaniu, czyli czerwone, żółte i zielone.
Kolor podświetlenia sugeruje tam czy lakier jest oryginalny (podświetlenie zielone), powtórnie malowany (podświetlenie żółte) oraz podejrzenie szpachli oznaczone kolorem czerwonym.
Grubość oryginalnej powłoki lakierniczej nie jest taka sama na wszystkich samochodach. Zazwyczaj jest to związane z regionem produkcji danego pojazdu. Auta pochodzące z Azji będą lakierowane cieńszą warstwą lakieru w okolicach 90μm. Samochody z Europy mają zwykle grubszą powłokę oscylującą w okolicach 130-180μm.
Pamiętajcie, że najlepiej zacząć mierzyć lakier od dachu. Dlaczego? Ponieważ dach w aucie teoretycznie powinien być uszkodzony najrzadziej za wyjątkiem dachowania pojazdu. Zakładając jednak, że każdy element dookoła może być malowany to grubość lakieru na dachu pokaże nam jakich wartości mniej więcej powinniśmy się spodziewać na pozostałych elementach karoserii.
Ile kosztuje dobry miernik grubości lakieru? P-13-S-AL niewątpliwie do takich należy. Sprawdziłem kilka aut znajomych i tu gdzie faktycznie coś było robione, szpachlowane, zostało wykryte przez urządzenie.
Miernik grubości lakieru P-13-S-AL to bardzo intuicyjny i dokładny sprzęt. Urządzenie jest proste w obsłudze, a wszelakie zwiechy i inne zacięcia systemu są mu po prostu obce - działa błyskawicznie. Kulkowa sonda na kablu ułatwia pomiar w trudno dostępnych miejscach, a wbudowana latarka pomoże nam ,,zbadać" auto, kiedy będzie ciemno.
439 zł - nie jest to urządzenie pierwszej potrzeby z którego będziemy korzystać codziennie, ale przy zakupie auta za kilkanaście, kilkadziesiąt lub kilkaset tysięcy może nas skutecznie ostudzić przed podpisaniem umowy kupna sprzedaży.
Plusy:
- produkt polski
- łatwość pomiaru dzięki sondzie kulkowej
- szybkość pomiaru
- dokładność pomiaru - rozdzielczość to tylko 1µm
- jakość wykonania i użytych materiałów
- funkcje podpowiedzi (kolor, dźwięk)
Minusy - ciężko tutaj cokolwiek napisać. Na siłę nawet nie można przyczepić się do designu bowiem sprzęt dobrze leży w dłoni. To ma działać i działa bardzo dobrze.
Po więcej informacji zapraszam na stronę producenta www.BlueTechnology.pl
Jeśli szukasz dobrej kamery samochodowej, alkomatu lub miernika grubości lakieru to sprawdź na KameraSamochodowa.com
Muszę przetestować ten miernik też :)
OdpowiedzUsuńDobry miernik grubości lakieru to podstawa. Bez tego - ani rusz, lepiej na tym nie oszczędzać
OdpowiedzUsuńDo nas już wielu klientów przyjeżdża tylko po to, aby sprawdzić grubość lakieru przed zakupem auta :)
OdpowiedzUsuńWow! Dobra robvota
OdpowiedzUsuńDobra robota :)
OdpowiedzUsuńBardzo fajnie przeprowadzony test, zastanowię się nad zakupem tego miernika. Plusik za wplecione modele samochodów w test. :D
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy test! Tego produktu jeszcze nie znamy, ale na pewno chętnie sprawdzimy i przetestujemy
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy wpis oraz produkt, muszę się w niego koniecznie zaopatrzyć. Swoją drogą od wielu lat interesuje się branżą motoryzacyjną, dlatego lubię od czasu do czasu poczytać Pana bloga. Niedawno dostałem także pracę w warsztacie samochodowym. Bardzo mi się tam podoba, pracujemy z bardzo nowoczesnymi urządzeniami, takimi jak np. myjka warsztatowa.
OdpowiedzUsuńNiesamowicie ciekawy test! Bardzo się cieszę, że trafiłem na tego bloga. Uwielbiam czytać o różnych nowinkach ze świata motoryzacyjnego. Z chęcią zobaczyłbym też wpis o częściach blacharskich. Gdańsk to miejscowość, w której ostatnio je wymieniałem.
OdpowiedzUsuń