Świeca zapłonowa jest ważną częścią odpowiedzialną za prawidłowy zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania silnika. Istnieją zasadnicze różnice między poszczególnymi typami świec. Uszkodzona świeca zapłonowa może szybko spowodować uszkodzenie silnika. NGK to japońska firma produkująca świece zapłonowe od ponad 90 lat. Jeśli użytkownik spełnia wszystkie warunki, takie jak temperatura i długość gwintu, świece zapłonowe są zawsze dobrym wyborem dla twojego silnika. Świeca zapłonowa NGK są w średnim przedziale cenowym, około 7 euro za akcję. Świece zapłonowe należy sprawdzać przy każdej wymianie oleju. W zależności od wyglądu świecy możesz zrozumieć, jak jest uszkodzona. Jednak bardzo tłustych lub wędzonych świec nie trzeba wymieniać.
Świeca zapłonowa jest niezwykle ważną częścią mechanizmu zapłonowego samochodu, działając jako łącznik między napięciem zapłonu a komorą spalania. To świeca zapłonowa powoduje eksplozję, która napędza pojazd.
Zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej wymaga silnej iskry ze świecy zapłonowej. Części zmieniały się na przestrzeni lat, ale podstawowa konstrukcja układu zapłonowego pozostała taka sama. Aby zapobiec przegrzaniu układu zapłonowego, napięcie zapłonu jest pulsowane. Świeca zapłonowa musi być w stanie bezpiecznie przewodzić dziesiątki tysięcy woltów, co wyjaśnia jej specjalną konstrukcję. Świeca zapłonowa składa się z pojedynczej elektrody pokrytej trwałą powłoką ceramiczną, zakończonej krótkim gwintem umożliwiającym podłączenie do końcówki zapłonowej. Tuż nad biegunem dodatnim znajduje się elektroda uziemiająca. Biegun dodatni wchodzi do komory spalania. Świecę zapłonową można łatwo wymienić w pojazdach napędzanych benzyną. Znajdują się w głowicy cylindra i można je wkręcać i wykręcać kluczem.
Jak wymienić świecę:
Usuń wszystkie zainstalowane świece zapłonowe.
Przykryj otwór szmatką, aby zapobiec przedostawaniu się brudu do komory spalania.
Upewnij się, że jest dobrze dopasowany do nici
Zawsze wymieniaj świece zapłonowe pojedynczo i tylko przy odłączonej świecy
Kontrola wymiany
Jeśli korek jest zatłuszczony olejem lub sadzą, oznacza to istniejący problem z silnikiem. Może zajść potrzeba wymiany świec na nowe. Świece zapłonowe muszą pasować do silnika. Mogą różnić się budową, długością i wartością opałową. Niewłaściwa świeca zapłonowa może uszkodzić silnik.
WOW!!! Just found your blog. THIS IS AMAZING!!!!
OdpowiedzUsuńNice blog! I really like your information.
OdpowiedzUsuń